Konsentrasjonsøvelse A

  • Sett en klokke synlig foran deg.
  • Sett deg rett opp og ned, men på en avslappet måte
  • Pust inn og ut gjennom nesen. Tenk på å puste dypt inn og ut med med magen:  Magen hever seg når du puster inn, mens skuldrene ikke hever seg.
  • Se på klokken, slik at du i det første minuttet legger merke til hvor mange sekunder du trenger for hvert åndedrag.
  • Pust så litt langsommere, men ikke dypere. Prøv å forbli i det nye tempo. Stopp øvelsen etter 5 minutter
  • Reduser gradvis, gjennom flere øvelser, åndedaget under øvelsen til seks til ti per minutt. Snart vil du øke konsentrasjonen din gjennom den bevisste langsomme pustingen.

________________

I tiden fremover vil vi ta for oss noen workshoper ved hjelp av tre skritt, så følg med:

1. Å oppdage potensialet ditt (dine talenter, evner etc.)

2. Å gi retning (visjon og mål)

3. Å være offensiv (det vil si handling)

 

Workshop 21: «Vanemål» kommer mandag 31 . mai.Ved å gå inn på kategorien workshop kan du gjennomgå workshopene etter tur, da de er merket fra 1 og oppover. 

Jeg anbefaller å kjøpe boken, da den innholder mye annet verdifulle ting og kan brukes som oppslagsverk. Boken koster 160 kr og kan bestilles hos Simplify eller via e-mail.

Gi150


Les mer om boken “Gi livet retning

Copyright © 2009-2010 SIMPLIFY

_______________________________

Del på bloggen

Bookmark                    and Share