______________
-
Lytte oftere til andre, enn selv å snakke.
-
Respektere følelsene.
-
Heller stille spørsmål enn argumentere.
-
Heller lære av andre, enn å ville belære.
-
Heller diskutere forretningspartnernes suksess enn dennes nederlag.
-
Små gester av imøtekommenhet i hverdagslige samtaler har ofte en vedvarende virkning, enn store, tveeggede tilbud om hjelp. Den som føler seg forpliktet til takknemlighet, uten å kunne revansjere seg med en like stor motytelse, føler ikke ubetinget sympati for velgjøreren.
-
Uselvisk forsøk å tjene andre. Din fordel: Du er praktisk uten konkurranse i en hær med halvgrådige, misunnelige mennesker. Et menneske, som er i stand til å sette seg inn i situasjonen til en annen og bringer forståelse, trenger ikke å være redd for fremtiden.
-
Heller stopp opp og smil vennlig, enn å dra stresset gjennom livet.
____________
Fra boken “ Bumerang prinsippet – mer tid til lykke” av Lothar J. Seiwertom koster 220 kr. Den kan bestilles hos Simplify eller ved å sende en e-post. På den måten støtter du også opp om bloggen og det arbeidet som blir gjort
Les mer i boken “Bumerang prinsippet – mer tid til lykke” av Lothar J. Seiwert
_____________
Copyright © 2009-2010 SIMPLIFY
Del på bloggen
Filed under: Forenkling av dine relasjoner, Forenkling av ditt partnerskap, Kommunikasjon og retorikk, Personlighetsutvikling, Suksess, Yrke og karriere | Tagged: kommunikasjon, lære, samtale, smil, spørsmål, stoppe opp, Suksess, sympatisk |
Legg igjen en kommentar