10 hemmeligheter for hvordan du styrker sinnet, kroppen og karaktéren(I)

  • Utvikl den vidunderlige vanen med en daglig svømmetur. Det vil fremme god helse, holde deg avslappet og konsentrert, mager og i form. Svømming er ikke belastende for kroppen, gir flott trening for lungene, og krever liten tid til å gjøre det effektivt. Husk at en sund kropp innholder et sundt sinn.

 

  • Folk som gjør noe godt i dag sikrer sin lykke i morgen.

 

  • Nøkkelen til vellykket tidsledelse er å gjøre det du har planlagt å gjøre,  når du har planlagt å gjøre det. Fokuser tankene ditt helt og fullt på oppgaven. Bare da vil du oppnå dine mål og ha tid til det som betyr mest. Selv om det er viktig å være fleksibel  så krever ikke din planlagte tidsplan noe mer enn enkel disiplin.

 

  • Et utmerket visualiseringsteknikk: hvis du bekymrer deg for noe,  forestille deg ordene billedlig av din bekymring på et stykke papir. Deretter tenn på papiret og se bekymringen gå opp i flammer. Bruce Lee, den store kampsportmesteren brukte regelmessig denne mentale teknikken.

 

  • Vurder bekymringen din. Avsett en viss tid til å tenke over problemet og kartlegg en effektiv plan for å angripe problemet og undersøk hvilke alternativer du har. Det menneskelige sinn er en merkelig skapning – ting vi ønsker å glemme vender stadig tilbake, og de tingene vi ønsker å huske er ikke der når vi vil ha dem. Men sinnet er lik en muskel,  jo mer du trener det, desto sterkere vil det bli. Gjør det til din tjener. Gi det kun den beste ernæringen og informasjonen. Det vil tjene deg godt og være magi hvis du tror på det.

 

  • Topputøvere er fysisk avslappet og mentalt engasjert.

 

  • For mentalt å være på topp må kroppen din være fysisk avslappet. Det er ikke noe tvil om at det er en mental-kropp-forbindelse, og når kroppen er smidig, fri for spenning, er tankene klare, rolige og i tillegg fokusert. Dette er grunnen til at yoga er en så gunstig aktivitet. Yoga holder kroppen avslappet, slik at tankene kan slå følge. Grunnleggende strekking i 15 minutter om dagen er også en utmerket måte å frigjøre spenninger som bygger seg opp som et resultat av livet vårt i denne svært komplekse og hurtige, men herlige verden. Prøv å få massasje eller slapp av i et boblebad. Slapp av i kroppen og du slappe av i sinnet.

 

  • Utarbeid en detaljert økonomisk plan for de neste årene, og følg den. Søk finansielle råd hvis du trenger dem. En kraftfull strategi for økonomisk mestring er også denne: spar 10% av alt du tjener til langsiktig vekst (spar månedlige beløp før du har en sjanse til å bruke det). Hvis du kan investere  200 kroner  i måneden i de neste 30 år med en årlig avkastning på 15%, vil du ende opp med  1,4 millioner kroner. Å være klok med pengene dine er en av de aller beste investeringer du kan gjøre. Økonomisk sikkerhet fører til personlig frihet.

 

  • Leserne er ledere. USAs president Bill Clinton leste mer enn 300 bøker i løpet av sin korte tid ved Oxford University. Noen topputøvere leser en bok om dagen. Oppsøk kunnskap og informasjon. Vi har virkelig gått inn i en alder av massiv informasjon og de som er proaktive kan bruke dette har en fordel. Jo mer du vet, desto mindre frykter du.

 

  • Gjør det til en god vane å lese noe positivt og inspirerende før du går til sengs og så snart du våkner om morgenen. Du vil snart merke fordelene som disse tankene vil støtte deg med igjennom hele dagen.

 

Les mer i følgende bøker:

Sharma, Robin, Megaliving
Sharma, Robin, The Greatness Guide
Sharma, Robin, The Greatness Guide 2
Sharma, Robin, Munken som solgte sin ferrari
Sharma, Robin, Den som søker sin skjebne
Sharma, Robin, The saint, the surfer and the ceo

Del på bloggen

Bookmark and Share

Reklamer